praktikplats = Check

Nu har jag fixat praktikplats och det är på  salong Rubb & Stubb i Gävle och där ska jag även jobba varannan fredag eftersom vi är ledig varje fredag.
Men jag har även andra frisörsalonger som jag troligen också har jobb på, City Frisörerna skulle ringa mig ikväll och ganska många fler. Men det är faktiskt en salong som heter Hårklippet som jag helst vill vara på och dom skulle höra av sig så snart som möjligt. Så jag hoppas att jag får det. Det här var ju lättare en vad jag trodde, fick bara nej på två salonger och på den ena sa dom att det var för litet så jag skulle inte få något att göra, sen gick jag in på en herrfrisör och fråga och då sa dom att dom inte hade praktik platser.
Men fan vad bra det går, på rubb och stubb sa dom att det är bra om jag hjälper till på fredagar , om det ringde i telefonen eller något, åh pinsamt. Fast man måste ju lära sig det. Då är det bra och göra någonting vettigt på fredagarna när man ändå är ledig.
Nu ska jag ta och äta lite lunch!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0